RescueMe MOB2
Alarmering Man Overboord
Alarmering op je schip over een Man Overboord situatie is de snelste en meest betrouwbare reddingsoptie. Op zee verlies je heel snel zicht op een man overboord. Daarom combineert Ocean Signal's nieuwste rescueME MOB2 zowel AIS als VHF DSC noodtechnologie in de nieuwste AIS klasse M-conforme MOB voor de maritieme markt.
Activering met GPS en VHF DSC
Bij activering wordt de locatie van de MOB2 regelmatig bijgewerkt en weergegeven op AIS-compatibele plotters. Met zijn geïntegreerde GPS biedt de MOB2 nauwkeurige locatiegegevens aan je schip en vaartuigen in de nabijheid. Nabijgelegen schepen worden automatisch gewaarschuwd voor man-overboord situaties via VHF DSC.
Compact formaat MOB2
De Ocean Signal MOB2 is bijna half zo groot als concurrerende producten en past perfect in opblaasbare reddingsvesten. Het heeft ook een langere gebruiksduur, automatische activering via een opblaasbaar reddingsvest, dubbele IR en witte stroboscooplampen, en NFC mobiele app connectiviteit.
https://www.youtube.com/watch?v=WH4S8yhDAuo&feature=emb_logo
Introductie van 's werelds kleinste AIS Man Overboord (MOB) apparaat met geïntegreerde VHF DSC - de rescueME MOB2 van Ocean Signal. Dit essentiële onderdeel van elke maritieme veiligheidsuitrusting is ontworpen voor snelle respons bij man-overboord noodsituaties. De compacte en lichtgewicht MOB2 integreert naadloos met zelfs de meest compacte opblaasbare reddingsvesten, waardoor automatische activering bij opblazen gegarandeerd is.
De MOB2 verzendt het eerste alarm binnen 15 seconden en zendt de precieze locatie uit met behulp van AIS-technologie naar nabijgelegen vaartuigen en navigatiesystemen aan boord. Het communiceert met het eigen schip vaartuig waar je vanaf bent geraakt en andere vaartuigen tot op 5 mijl afstand, afhankelijk van de omstandigheden. Bovendien worden nabijgelegen vaartuigen onmiddellijk op de hoogte gesteld van de man-overboord situatie via DSC-technologie.
In een noodsituatie biedt de rescueME MOB2 twee methoden om snel uw positie te communiceren, nauwkeurig tot op enkele meters, en biedt visuele indicatie via de ingebouwde stroboscooplampen. De geïntegreerde dubbele infrarood (IR) en witte stroboscooplampen zorgen voor maximale zichtbaarheid bij weinig licht, wat zeilers en watersporters gemoedsrust biedt door de veiligheid op het water te verbeteren en mogelijk levens te redden in kritieke situaties. De MOB2 is waterdicht tot 20 meter, heeft een robuuste constructie en een langdurige batterij.
Smartphone-connectiviteit met behulp van Near Field Communication (NFC)
De integratie van NFC-technologie biedt gebruikers de mogelijkheid om de MOB2 MMSI gemakkelijk te programmeren en toegang te krijgen tot bakeninformatie vanaf hun mobiele telefoon. Door eenvoudigweg een telefoon in de buurt van het baken te plaatsen, wordt automatisch de Ocean Signal Product App geopend en krijgt men toegang tot verschillende gebruiksgegevens, waaronder de huidige batterijlevensduur, het aantal uitgevoerde zelftests, het aantal uitgevoerde GNSS-tests, en indien van toepassing, de tijd dat het baken geactiveerd is geweest.
Klasse M Goedgekeurd AIS Man Overboord Baken met VHF DSC
Ontworpen om te voldoen aan de Klasse M-vereisten, is de MOB2 conform de regelgeving ECC/DEC/(22)02 betreffende het gebruik van MOB-apparaten.
Integratie met reddingsvest
De MOB2 kan handmatig of automatisch worden geactiveerd wanneer geïnstalleerd in een opblaasbaar reddingsvest (automatisch). Installatie is eenvoudig met behulp van de meegeleverde clip voor de mondopblaasslang om de MOB2 aan het reddingsvest te bevestigen met een lint dat rond de luchtkamer van het reddingsvest wordt bevestigd. Eenmaal correct geïnstalleerd, zorgt het opblazen van het reddingsvest voor het uitklappen van de antenne en de activering van het baken.
Compatibiliteit: De meeste moderne AIS-plotters en DSC VHF voldoen aan de vereiste standaarden om MOB-transmissies te ontvangen. Het wordt echter aanbevolen, vooral bij gebruik van oudere apparatuur, om de compatibiliteit te controleren bij de fabrikant van de apparatuur. Zie de FAQ's hieronder voor meer informatie.
De MOB2 kan door de gebruiker worden geconfigureerd om het DSC MMSI-nummer* van het vaartuig in te voeren door de software te downloaden via de onderstaande link. Het DSC-nummer van het vaartuig kan meerdere keren worden geprogrammeerd.
Kenmerken RescueMe MOB2 Klasse M:
AIS (Automatic Identification System)
Klasse M Conform (Regelgeving: ECC/DEC/(22)02)
Geïntegreerde Tx en Rx DSC transceiver (Digital Selective Calling) *
LEDs verifiëren ontvangst van DSC noodsignaal
30% (typ) kleiner dan concurrenten
GNSS via GPS en Galileo
Snelle nauwkeurige positionering
IR en witte stroboscooplampen
LEDs verifiëren ontvangst van DSC noodsignaal
Automatische activering
Eenvoudige integratie met reddingsvest**
5 jaar batterijlevensduur
12+ uur operationele levensduur
5 jaar garantie+
Geïntegreerde Near Field Communication (NFC)
Smartphone-connectiviteit via NFC
Ocean Signal mobiele app (iOS en Android)
Alarmering Man Overboord
Alarmering op je schip over een Man Overboord situatie is de snelste en meest betrouwbare reddingsoptie. Op zee verlies je heel snel zicht op een man overboord. Daarom combineert Ocean Signal's nieuwste rescueME MOB2 zowel AIS als VHF DSC noodtechnologie in de nieuwste AIS klasse M-conforme MOB voor de maritieme markt.
Activering met GPS en VHF DSC
Bij activering wordt de locatie van de MOB2 regelmatig bijgewerkt en weergegeven op AIS-compatibele plotters. Met zijn geïntegreerde GPS biedt de MOB2 nauwkeurige locatiegegevens aan je schip en vaartuigen in de nabijheid. Nabijgelegen schepen worden automatisch gewaarschuwd voor man-overboord situaties via VHF DSC.
Compact formaat MOB2
De Ocean Signal MOB2 is bijna half zo groot als concurrerende producten en past perfect in opblaasbare reddingsvesten. Het heeft ook een langere gebruiksduur, automatische activering via een opblaasbaar reddingsvest, dubbele IR en witte stroboscooplampen, en NFC mobiele app connectiviteit.
https://www.youtube.com/watch?v=WH4S8yhDAuo&feature=emb_logo
Introductie van 's werelds kleinste AIS Man Overboord (MOB) apparaat met geïntegreerde VHF DSC - de rescueME MOB2 van Ocean Signal. Dit essentiële onderdeel van elke maritieme veiligheidsuitrusting is ontworpen voor snelle respons bij man-overboord noodsituaties. De compacte en lichtgewicht MOB2 integreert naadloos met zelfs de meest compacte opblaasbare reddingsvesten, waardoor automatische activering bij opblazen gegarandeerd is.
De MOB2 verzendt het eerste alarm binnen 15 seconden en zendt de precieze locatie uit met behulp van AIS-technologie naar nabijgelegen vaartuigen en navigatiesystemen aan boord. Het communiceert met het eigen schip vaartuig waar je vanaf bent geraakt en andere vaartuigen tot op 5 mijl afstand, afhankelijk van de omstandigheden. Bovendien worden nabijgelegen vaartuigen onmiddellijk op de hoogte gesteld van de man-overboord situatie via DSC-technologie.
In een noodsituatie biedt de rescueME MOB2 twee methoden om snel uw positie te communiceren, nauwkeurig tot op enkele meters, en biedt visuele indicatie via de ingebouwde stroboscooplampen. De geïntegreerde dubbele infrarood (IR) en witte stroboscooplampen zorgen voor maximale zichtbaarheid bij weinig licht, wat zeilers en watersporters gemoedsrust biedt door de veiligheid op het water te verbeteren en mogelijk levens te redden in kritieke situaties. De MOB2 is waterdicht tot 20 meter, heeft een robuuste constructie en een langdurige batterij.
Smartphone-connectiviteit met behulp van Near Field Communication (NFC)
De integratie van NFC-technologie biedt gebruikers de mogelijkheid om de MOB2 MMSI gemakkelijk te programmeren en toegang te krijgen tot bakeninformatie vanaf hun mobiele telefoon. Door eenvoudigweg een telefoon in de buurt van het baken te plaatsen, wordt automatisch de Ocean Signal Product App geopend en krijgt men toegang tot verschillende gebruiksgegevens, waaronder de huidige batterijlevensduur, het aantal uitgevoerde zelftests, het aantal uitgevoerde GNSS-tests, en indien van toepassing, de tijd dat het baken geactiveerd is geweest.
Klasse M Goedgekeurd AIS Man Overboord Baken met VHF DSC
Ontworpen om te voldoen aan de Klasse M-vereisten, is de MOB2 conform de regelgeving ECC/DEC/(22)02 betreffende het gebruik van MOB-apparaten.
Integratie met reddingsvest
De MOB2 kan handmatig of automatisch worden geactiveerd wanneer geïnstalleerd in een opblaasbaar reddingsvest (automatisch). Installatie is eenvoudig met behulp van de meegeleverde clip voor de mondopblaasslang om de MOB2 aan het reddingsvest te bevestigen met een lint dat rond de luchtkamer van het reddingsvest wordt bevestigd. Eenmaal correct geïnstalleerd, zorgt het opblazen van het reddingsvest voor het uitklappen van de antenne en de activering van het baken.
Compatibiliteit: De meeste moderne AIS-plotters en DSC VHF voldoen aan de vereiste standaarden om MOB-transmissies te ontvangen. Het wordt echter aanbevolen, vooral bij gebruik van oudere apparatuur, om de compatibiliteit te controleren bij de fabrikant van de apparatuur. Zie de FAQ's hieronder voor meer informatie.
De MOB2 kan door de gebruiker worden geconfigureerd om het DSC MMSI-nummer* van het vaartuig in te voeren door de software te downloaden via de onderstaande link. Het DSC-nummer van het vaartuig kan meerdere keren worden geprogrammeerd.
Kenmerken RescueMe MOB2 Klasse M:
AIS (Automatic Identification System)
Klasse M Conform (Regelgeving: ECC/DEC/(22)02)
Geïntegreerde Tx en Rx DSC transceiver (Digital Selective Calling) *
LEDs verifiëren ontvangst van DSC noodsignaal
30% (typ) kleiner dan concurrenten
GNSS via GPS en Galileo
Snelle nauwkeurige positionering
IR en witte stroboscooplampen
LEDs verifiëren ontvangst van DSC noodsignaal
Automatische activering
Eenvoudige integratie met reddingsvest**
5 jaar batterijlevensduur
12+ uur operationele levensduur
5 jaar garantie+
Geïntegreerde Near Field Communication (NFC)
Smartphone-connectiviteit via NFC
Ocean Signal mobiele app (iOS en Android)
Ocean Signal RescueME MOB2 Klasse M
- Model: 8000030
- Beschikbaarheid: 3-5 Werkdagen
- €470,00
-
€409,95