Ocean Signal's nieuwe EPIRB3 (Emergency Positioning Radio Beacon) verhoogt de betrouwbaarheid en vergemakkelijkt reddingsoperaties met nieuwe geavanceerde functies. Deze nieuwe EPIRB zendt een digitale mayday uit op 406 MHz die reddingswerkers wereldwijd op de hoogte stelt via satelliet en zendt Automatic Identification System (AIS) VHF-signalen lokaal uit om reddingswerkers te helpen het baken sneller te vinden.

Eenmaal geactiveerd zendt de EPIRB3 een noodsignaal naar het wereldwijde Cospas-Sarsat-satellietreddingssysteem en verzendt tegelijkertijd een AIS-waarschuwing op VHF-frequenties die onmiddellijk kan worden gezien door elk nabijgelegen vaartuig dat is uitgerust met AIS. Return Link Service (RLS) geeft de gebruiker een visuele bevestiging dat zijn noodbericht is ontvangen. De combinatie van AIS, een 121,5 MHz homing-signaal en zichtbare en infrarode stroboscooplampen versnellen de hersteltijden doordat reddingswerkers de locatie van het baken kunnen lokaliseren, zelfs als het is afgedreven, ongeacht het tijdstip van de dag of nacht. Near Field Communication (NFC) is een geweldige nieuwe functie waarmee gebruikers de EPIRB3 kunnen volgen met behulp van een gratis mobiele smartphone-app, zodat de batterij voldoende stroom heeft en het baken goed werkt voordat ze eropuit gaan.

Geavanceerde maritieme veiligheids- en reddingstechnologie van Ocean Signal in de nieuwe EPIRB3 met AIS combineert innovatieve nieuwe functies in een compacte, ergonomisch ontworpen koffer die ideaal is voor alle soorten en maten recreatie- en beroepsvaartuigen.

Reddingstijden kunnen verbeteren met wereldwijde activering in combinatie met AIS Local beacon broadcast.
De EPIRB3 gebruikt de GNSS (GPS, Galileo, Glonass) positioneringsnetwerken om zijn locatie wereldwijd af te leiden. Wanneer het baken wordt geactiveerd, geeft een noodtransmissie van 406 MHz deze GPS EPIRB (GPIRB)-positie, nauwkeurig tot op 100 meter, door aan het wereldwijde Cospas-Sarsat zoek- en reddingssatellietnetwerk. Grondstations die op het satellietsysteem zijn aangesloten, ontvangen EPIRB-identificatie en informatie over de positie van de inzet, zodat reddingsoperaties kunnen worden gecoördineerd en gestart. Met geavanceerde AIS-technologie die nu in de EPIRB is geïntegreerd, begint het baken direct na activering AIS-signalen uit te zenden, zodat nabijgelegen met AIS uitgeruste schepen onmiddellijk op de hoogte worden gesteld van de noodsituatie en de locatie van het baken krijgen. Met AIS uitgeruste schepen binnen het VHF-bereik zullen een veiligheidsbericht op hun scherm zien met de MMSI-vaartuigidentificatie. Lokale schepen kunnen onmiddellijk met reddings- en bergingsoperaties beginnen, waardoor de hersteltijden mogelijk worden versneld en levens worden gered. Aangezien een AIS-doel wordt weergegeven op het display aan boord van een nabijgelegen met AIS uitgerust vaartuig, kunnen ze gemakkelijk rechtstreeks naar de EPIRB navigeren door het AIS-doel te selecteren. Zelfs als er geen lokale schepen beschikbaar zijn, zal AIS de hersteltijden versnellen door maritieme SAR-operators in staat te stellen de locatie van de EPIRB te lokaliseren wanneer ze naderen. De combinatie van wereldwijde noodoproepen via satelliet, nauwkeurige GPIRB-locatietransmissie en lokale AIS-veiligheidsberichten zal de hersteltijd en het succes aanzienlijk verbeteren.

Near Field Communication (NFC) biedt EPIRB-diagnose met behulp van een smartphone.
Beacon-gebruikers kunnen nu hun EPIRB controleren door hun smartphone ermee te verbinden via NFC (Near Field Communication). Deze technologie verbindt een smartphone die naast de EPIRB3 is geplaatst, door automatisch de gratis Ocean Signal Product-app te starten. Volledige diagnostiek is beschikbaar in de app en toont de gebruiker de huidige levensduur van de batterij, het aantal voltooide zelftests, het aantal voltooide GNSS-tests en hoe lang de EPIRB is geactiveerd. Gedetailleerde informatie, waaronder een kaartweergave die laat zien waar een GNSS-test is uitgevoerd, de datum en tijd van de test, de tijd die de EPIRB nodig had om een fix op de GNSS-coördinaten te krijgen, het aantal satellieten dat is gebruikt om die fix te verkrijgen en de nauwkeurigheid van de fix worden allemaal handig weergegeven. De gratis mobiele app en NFC-functionaliteit van Ocean Signal bieden gebruikers alle informatie die ze nodig hebben om te bevestigen dat hun EPIRB volledig functioneert en klaar is voor gebruik in geval van nood.

Handige Return Link Service (RLS) vertelt gebruikers dat hun noodoproep is ontvangen.
EPIRB's worden ingezet in tijden van nood en reddingsoperaties kunnen tijd kosten, vooral als het schip in nood ver uit de kust ligt. De EPIRB3 is uitgerust met Return Link Service die gebruikers op de hoogte stelt dat het bakennoodsignaal is afgegeven. Het RLS-signaal wordt teruggestuurd via het Galileo-satellietnetwerk om te bevestigen dat het noodbericht samen met de precieze EPIRB-locatie en identificatiegegevens is ontvangen. Een eenvoudig knipperend blauw licht vertelt gebruikers dat de EPIRB met succes verbinding heeft gemaakt via het satellietnetwerk en hulpverleners zullen op de hoogte worden gesteld. Wetende dat de digitale mayday met succes is gecommuniceerd, samen met de EPIRB-identificatie en de locatie van het baken, helpt mensen in nood kalm te blijven in afwachting van reddingsoperaties.

Montagebeugel
De EPIRB3 wordt compleet geleverd met een categorie twee montagebeugel voor handmatige ontgrendeling. Deze beugel slaat de EPIRB3 veilig op voor de duur van uw reis, ongeacht de omstandigheden die u ervaart. Het biedt ook een snelle ontgrendeling, zodat de EPIRB snel en gemakkelijk kan worden verwijderd wanneer dat nodig is.

Ocean Signal maakt gebruik van geavanceerde technologie en hoogwaardige productieprocessen om hoogwaardige elektronische reddingsmiddelen en andere levensreddende producten te ontwikkelen en te produceren.

Voor zeil- en motorboten
De nieuwe EPIRB3 met zijn voorgevormde profiel is zowel geschikt voor zeil- als motorboten. Zowel recreatieve als commerciële gebruikers kunnen er zeker van zijn dat de functies in deze EPIRB de grootste kans bieden op een efficiënte en succesvolle redding, waar ze ook heen gaan. Een groot aantal hightech-functies in de EPIRB3 worden gecombineerd met een uniek ontwerp waardoor het effectief kan worden gebruikt op alle soorten schepen, of ze nu werken of spelen in de buurt van de kust, offshore of over de hele wereld.

Kenmerken en voordelen:
Geen abonnement vereist
406 MHz Cospas Sarsat-noodsignaal (MEOSAR-compatibel)
121,5 MHz lokaal homing-signaal
AIS-waarschuwing (automatisch identificatiesysteem)
Smartphone-connectiviteit via NFC (Near Field Communication)
Gratis Ocean Signal Beacon mobiele app
RLS (Return Link Service)-functionaliteit
GPS | Galileo | Glonass GNSS
Stroboscoop en infraroodstroboscoop
Wereldwijde dekking
Categorie II handmatige ontgrendelingsbeugel inbegrepen
Klein en lichtgewicht
Batterijlevensduur van 10 jaar
>= 48 uur operationele levensduur

Geef beoordeling

Note: HTML-code wordt niet vertaald!
    Slecht           Goed

EPIRB3

  • Model: 8000019
  • Beschikbaarheid: 3-5 Werkdagen
  • €1.028,50
  • €899,00